24 Şubat 2011 Perşembe

BLACK SWAN - İÇİMİZE YOLCULUK TADINDA


'BLACK SWAN' ne yalan söyliyim beni işim gereği öncelikle kostümleri ile cezbetmişti..E bir filmin görselliği de en az konusu ve teknik detayları kadar önemli değil mi? Natalie Portman güzelliği ve birkaç filmde gördüğüm oyunculuğu ile zaten çok da eleştirebileceğim bir isim değil..haddim değil zaten..alt tarafı amatör bir seyirciyim ne de olsa..

Henüz izleme fırsatım olmadı kabul ediyorum bu konuda ahkam kesecek değilim zaten yazmaktaki niyetim bir çok yerde okuduğum filmin konusu ile alakalı..

 Okuduklarımdan birinde şöyle özetliyor konuyu ;

''Nina (Natalie Portman), New York’ta yaşayan çok yetenekli bir balerindir ve hayatında çoğu balerin için de olduğu gibi dansetmekten başka bir şey yoktur. Eski bir balerin olan ve bu konuda çok hırslı olan annesi Erica (Hershey) ile yaşamaktadır. Oyun yönetmeni Thomas Leroy (Cassel) KUĞU GÖLÜ’nün baş balerini Beth MacIntyre (Ryder) yeni sezonda değiştirmeye karar verir ve ilk tercihi de Nina’dır. Balenin saf ve zarif Beyaz Kuğu ile şehvetin temsilcisi Siyah Kuğuyu aynı anda canlandırabilecek birine ihtiyacı vardır. Fakat Nina’yı bekleyen bir yeni bir rakip vardır, ve o da Leroy’u etkilemeyi başarmıştır. Nina Beyaz Kuğu rolüne her ne kadar uysa da Lily de Siyah Kuğu’nun tam karşılığıdır. İki genç dansçı arasındaki rekabet garip bir arkadaşlığa dönüşürken Nina da kendi karanlık tarafıyla haşır neşir olmaya başlamıştır – onu mahvedebilecek türden bir kayıtsızlık.''

Beyaz kuğu ile siyah kuğunun dostluğu ilgimi çeken..hepimizin içinde bir beyaz kuğu bir de siyah kuğu yok mu zaten..mesleği, statüsü ne olursa olsun kişiliğimizde keşfetme fırsatı bulamadığımız yönlerimiz yok mu??
Bir çok filmde özellikle son zamanlarda izlediğim bir çoğunda tesadüf bu ki hep bir yol ayırımına geliyor karakterler..ve bunun en güzel görseli de hep bir sokağın sonunda V şeklinde ayrılan iki yol..biri karanlık diğeri aydınlık...
Hangisini seçerdim ben olsam dediğim birbirinden farklı kurgularda farklı konularda aynı karar anı..ben olsam hangisini seçerdim?
Kimse o anki ruh halini yaşamadan bu sorunun cevabını dürüstçe veremez elbette..ama takılır bir kere aklına ister istemez izlerken...zaten amaç biraz da o değil midir..yönetmenlerin seyirciyi etki altına alıp konuya dahil etmesinin bir yolu..ben her defasında o konunun içinde buluyorum kendimi...

'BLACK SWAN' filminde de seyrederken aynı şeyleri hissedeceğimi düşündüm okuduklarımdan...ben bu filmdeki beyaz kuğu muyum? yoksa siyah kuğu mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder